Obrazek

Tworzenie broni, Korzystanie ze stołu warsztatowego

Awatar użytkownika
GrzechuPL
Administrator
Posty: 161
Rejestracja: 19 sie 2013, o 14:37
Kontakt:

Tworzenie broni, Korzystanie ze stołu warsztatowego

Post autor: GrzechuPL » 9 wrz 2013, o 12:16

Workbenches (Stoły warsztatowe)


Możesz je znaleźć niemal w każdej misji, czasami nawet więcej niż jeden. Tak długo, jak są zasilane (ich ekrany muszą świecić na niebiesko), tak długo możesz korzystać z pięciu opcji: Weapon Crafting (Tworzenie broni), Blueprints (plany techniczne), Weapon Upgrades (ulepszenia broni), Craft Items (tworzenie przedmiotów), Safe (sejf).

Weapon Crafting (Tworzenie broni)

W tym menu składasz z części nową broń lub ulepszasz istniejący arsenał. Ponadto możesz zamieniać znalezione części na surowce lub tworzyć nowe. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w dalszej części poradnika na tej stronie.

Blueprints (Plany techniczne)

W tym menu możesz dostać już przerobioną broń w zamian za surowce i plany techniczne danej broni. Niektóre plany techniczne tylko na ciebie czekają, inne będziesz musiał znaleźć w trakcie podróży. Plany może ci podesłać również twój partner. Trzeba zużyć masę surowców, aby je zdobyć.

Weapon Upgrades (Ulepszenia broni)

W tym miejscu możesz ulepszać swój arsenał oraz dodawać nowe sloty do istniejących broni. Na każdym poziomie broni możesz korzystać z czterech slotów mających wpływ na szybkość przeładowania, obrażenia, pojemność magazynka i szybkość prowadzenia ognia. Z czasem znajdziesz ulepszenia świetnie podnoszące jeden współczynnik, ale mające też negatywne odbicie na inny. Najlepsze ulepszenia pozwalają jednocześnie zwiększyć dwa współczynniki jednocześnie.

Craft Items (Tworzenie przedmiotów)

Podczas przygody znajdziesz masę przedmiotów, jednak niektórych nigdy nie będziesz miał dość. Tutaj możesz stworzyć między innymi apteczki zdrowia (med pack) czy magazynki (ammo clip). Ponadto, jeśli posiadasz nadmiar jakichś przedmiotów, to możesz je tutaj sprzedać.

Safe (Sejf)

W swoim inwentarzu możesz przechowywać do 25 rzeczy, w przeznaczonych do tego celu slotach. W sejfie masz dostęp do nich oraz do 25 dodatkowych slotów, do których dostęp otrzymasz w każdym warsztacie (workbench). W slotach są przetrzymywane: amunicja, części broni, plany techniczne czy apteczki. Nie są tutaj trzymane surowce (resources), które są magazynowane osobno. Ponadto klucze oraz rzeczy kluczowe dla misji są przechowywane w 9 specjalnych slotach, których nie można używać dla zwykłych przedmiotów.

Kiedy dotrzesz do warsztatu (workbench) wszelkie części broni, ulepszenia i plany techniczne są automatycznie przenoszone do slotów w sejfie (safe). Pozostałe rzeczy zostają w twoim inwentarzu.

Weapons (Bronie)


W Dead Space 3 możesz korzystać z ataków bezpośrednich i dystansowych. Bronie białe nie są zbyt efektywne, ale mimo wszystko warto jakąś posiadać, ponieważ nigdy nie wiadomo kiedy może skończyć się amunicja. Samo użycie tego rodzaju broni jest banalnie proste.

W przypadku oręża dystansowego możesz jednocześnie przenosić dwie tego rodzaju bronie, które możesz zmieniać. Zaczynasz z plasma cutter i prostym pistoletem maszynowym (machine gun). Później możesz je ulepszać lub tworzyć zupełnie nowe ze znalezionych rzeczy. Powinieneś mieć na uwadze to, że każda broń posiada podstawowy atak, ale wiele z nich dysponuje również alternatywnym trybem ognia. Niektóre bronie posiadają taką opcję od początku, inne wymagają dodania ulepszeń w warsztacie (workbench).

Tworzenie i ulepszanie broni

Odkąd Isaac stał się bardziej inżynierem niż żołnierzem, w końcu postanowiono wprowadzić system tworzenia broni. Istnieją dwie metody na uczynienie tego. Możesz w tym celu skorzystać z planu technicznego (blueprint), aby przebudować istniejącą broń lub stworzyć od podstaw zupełnie nową. W przypadku pierwszego rozwiązania potrzebujesz surowców (resources). W drugim rozwiązaniu musisz najpierw znaleźć części broni lub zbudować je ze znalezionych surowców. W pewnych rzadkich przypadkach będziesz mógł znaleźć ulepszone części, zapewniające broni lepsze osiągi i unikalny wygląd.

Tworzenie broni z wykorzystaniem planów technicznych

Użyj stołu warsztatowego (workbench) w trakcie kampanii, aby zobaczyć listę wszystkich planów technicznych, które posiadasz i z których możesz skorzystać. Tak długo, jak posiadasz surowce możesz tworzyć wszystko z takiej listy.

Tworzenie lub przerabianie broni od podstaw

Chcesz potężną snajperkę zdolną razić przeciwników na duże odległości, ale z przymocowanym miotaczem ognia pozwalającym bronić się na bliski dystans? Czemu nie, wystarczy ją stworzyć. Gdy będziesz zadowolony z finalnego efektu zachowaj ją w postaci planów technicznych, które możesz nawet wysłać do swojego znajomego. Możesz też zachować plan i użyć go do zbudowania wymarzonej broni później, gdy będziesz posiadał surowce.

Tak naprawdę nie da się stworzyć broni bezużytecznej. Menu nie pozwoli na wypuszczenie oręża niedopracowanego. Elementy, które do siebie nie pasują nie zostaną po prostu wyświetlone, przez co nie będziesz mógł ich użyć.

To wszystko działa w taki sposób: znajdź warsztat (workbench) i wybierz opcję Weapon crafting. Zdecyduj czy chcesz skorzystać z planu technicznego (blueprint) czy stworzyć nową broń, po czym wybierz odpowiednią opcję. Jeśli wybierzesz tworzenie nowej broni musisz wybrać dwa elementy - frame oraz upper tool. Po ich wybraniu wchodzisz do prawdziwego menu tworzenia, gdzie widzisz wszystkie dostępne części.

Kompletna broń może składać się z ośmiu elementów: upper tool, upper tool tip, lower tool, lower tool tip, frame, attachment I, attachment II i upgrade circuits

Frame

Frame to podstawa, na której montowane są pozostałe elementy. Określa czy broń jest trzymana w jednej czy w dwóch dłoniach oraz ile dodatków może być do niej przymocowanych. Ma również wpływ na współczynniki. Przykładowo możesz umieścić w broni ogromny magazynek, ale w zamian za niemożność zainstalowania lower tool.

Upper Tool

Każda broń posiada upper tool. Określa on jakiego rodzaju obrażenia można zadawać - kinetyczne, energetyczne czy ogniowe. Ma również wpływ na siłę zniszczeń, pojemność magazynka, czas przeładowania i prędkość prowadzenia ognia.

Upper Tool Tip

Możesz tutaj dodać pewne ulepszenia wpływające na siłę ataku czy celność. Problem w tym, że na ogół wiąże się to z pewnymi ograniczeniami w innych elementach. Przykładowo możesz zwiększyć siłę rażenia karabinu maszynowego, ale kosztem wolniejszego prowadzenia ognia.

Lower Tool

Niektóre ramy (Frame) pozwalają dodać alternatywny tryb ognia, a umozliwia to właśnie lower tool. Skorzystanie z tej opcji nie odbija się na innych współczynnikach broni.

Lower Tool Tip

Lower Tool Tip pozwala modyfikować Lower Tool.

Attachments 1 i 2

Niektóre ramy (Frame) mogą być uzupełnione maksymalnie dwoma dodatkami (attachments). Dzięki nim możesz na przykład bronić się przed ostrzałem przeciwnika. Ponadto możesz przy ich pomocy zwiększyć siłę ognia, powiększyć wielkość magazynka, a także parę innych rzeczy. Musisz jednak liczyć się z tym, że wpłyną one trochę negatywnie na inne współczyniki.

Upgrade Circuits

W zależności od ramy (Frame) odblokowanych może być do czterech obwodów (circuits) naraz. Pozostałe możesz odblokować za surowce (jednak nie więcej niż cztery sloty). Dzięki nim możesz zwiększyć siłę ognia, szybkostrzelność, szybkość przeładowania i powiększyć pojemność magazynków. Mniejsze sloty umożliwiają podniesienie współczynników o jeden. Późniejsze maksymalnie o dwa, jednak na ogół podniesienie jednego współczynnika pomniejsza drugi. Najlepsze obwody zwiększają jeden współczynnik o dwa punkty, a drugi o jeden.
Najlepsze bronie w Dead Space 3

Po pierwsze nie ma “perfekcyjnej” broni. Wszystko zależy od sposobu gry i sytuacji, w której się znajdziesz. Jednak na podstawie naszych doświadczeń i eksperymentów chcemy podzielić się interesującymi pomysłami.

Heavy Elite Chain Lightning Gun z Force Gun

Upper Tool: Tesla Core
Lower Tool: Plasma Core
Attachment 1: Damage Support
Attachment 2: Stasis Coating
Upper Tool Tip: Diffraction Torus
Lower Tool Tip: Default Tip
Frame: Heavy Elite Frame
Upgrade Circuits: Rate of Fire and Damage

Zalety: Lower Tool rzuca rozrzuca przeciwników po podłodze, przez co możesz ich dopić przy pomocy Upper Tool. Tesla Core zadaje ogromne obrażenia, które przeskakują z przeciwnika na przeciwnika. Nawet jeśli nie zostaną oni powaleni, to znacznie ich to spowolni.

Wady: Długi czas przeładowania i niezbyt pojemny magazynek. Ponadto pewne części spotkasz sotsunkowo późno w grze (około 10 misji).

Heavy Standard Chain Lightning Gun z Flamethrower

Upper Tool: Tesla Core
Lower Tool: Pneumatic Torch
Attachment 1: Ammo Support
Attachment 2: Stasis Coating
Upper Tool Tip: Diffraction Torus
Lower Tool Tip: Default Tip
Frame: Heavy Standard Frame
Upgrade Circuits: Damage and Clip, Rate of Fire and Clip

Zalety: Upper Tool zadaje ogromne obrażenia, które przeskakują na innych wrogów. Jeden strzał na ogół wystarcza, aby rozprawić się z dużą grupą przeciwników. Ci, którzy przeżyją zostanie spowolnieni. Gdybyś spudłował i został okrążony przez wrogów, to miotacz ognia (Flamethrower) załatwi sprawę.

Wady: Tylko średnia prędkość przeładowania, ograniczona amunicja do Upper Tool, niska szybkostrzelność dla Upper Toola..

Heavy Standard Galvanizer z Javelin Gun

Upper Tool: Military Engine
Lower Tool: Telemetry Spike
Attachment 1: Ammo Support
Attachment 2: Stasis Coating
Upper Tool Tip: Directed Suspensions Field
Lower Tool Tip: Default Tip
Frame: Heavy Standard Frame
Upgrade Circuits: Damage and Clip, Rate of Fire and Damage

Zalety: Tę broń możesz stworzyć stosunkowo prędko, a sprawdza się ona świetnie podczas strzelania w pojedyncze cele na dużych dystansach. Upper Tool zapewnia duże zniszczenia i sporą szybkostrzelność. Jeden strzał to na ogół jeden trup, a jeśli nie to, przeciwnik przynajmniej zostanie spowolniony.

Wady: Małe pole rażenia i stosunkowo mała pojemność magazynka. Ponadto broń nie nadaje się do walki na bliskim dystansie.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość